Application Requirements

Admissions Office

Dear Parents/Guardians,

Thank you for your interest in Carol Morgan School.  Enclosed you will find important information for you to read regarding the current school year.  We welcome you to visit our campus for an informative and enjoyable tour.  Come and learn more about the educational opportunities available for your child at CMS!

The application requirements for Pre-Kindergarten through 12th Grade are as follows:

• Pay assessment fee
  • Schedule in-house evaluation*
  • Official transcripts from the current school year and previous two years
  • Standardized test scores (if applicable)
  • Copy of birth certificate and copy of passport
  • Three (3) photos (2 x 2)

Parent/Guardian must complete and submit the following forms:

• Registration Form
  • Confidential Information Form
  • Parent Interview Form
  • Official Recommendation Form
  • Health Office Information Form
  • Physical Examination Form (to be completed by physician)
  • Disclosure Form

In order to be considered for admission to Carol Morgan School, the application process must be completed in its entirety before a final decision can be made.

WE WILL NOT ACCEPT INCOMPLETE APPLICATIONS

*Prospective students and parents will be notified of the time and date of the entrance exam once all documents have been submitted to the Admissions Office.  For further information, please call:

TEL: (809) 947-1100 / (809) 947-1111
FAX: (809) 535-4477

Requisitos de Solicitud

Estimados Padres/Tutores:

Gracias por su interés en el Colegio Carol Morgan. Anexo encontrará información importante relacionada con el año escolar actual. Le invitamos a que visite nuestro colegio para que pueda apreciar un tour agradable e informativo de nuestras facilidades. iVenga y conozca más acerca de las oportunidades educativas disponibles para su hijo/a en CMS!

Los requisitos de solicitud para Pre-Kinder hasta 12vo son los siguientes:

• Pagar examen de admisión
  • Coordinar cita de evaluación
  • Récord de notas oficial del año escolar actual y dos años escolares previos
  • Resultados de exámenes estandarizados (si aplica)
  • Copia de acta de nacimiento y copia de pasaporte
  • Tres (3) fotos (2 x 2)

Padre/Tutor deberá completar y someter los siguientes formularios:

• Formulario de Inscripción
  • Formulario de Información Confidencial
  • Formulario de Entrevista de Padres
  • Formulario de Recomendación
  • Formulario de Información para la Enfermería
  • Formulario de Examen Médico/Historial Médico
  • Formulario de Descargo

Si desea ser considerado para ingresar al Colegio Carol Morgan, el proceso de solicitud de admisión deberá ser completado en su totalidad antes de que una decisión final pueda ser tomada en su caso.

NO SE ACEPTARAN SOLICITUDES INCOMPLETAS

Se les notificarán a los estudiantes prospectos y sus padres sobre la fecha y hora pautada para el examen de admisión una vez se reciba toda la documentación pertinente en la Oficina de Admisiones. Para información adicional, favor llamar a:

TEL: (809) 947-1100 (809) 947-1111
 FAX: (809) 535-4477