Scholarship

Financial Aid

Financial aid is based solely on need at The Carol Morgan School and is administered by the Board Admissions/Scholarship Committee. The Committee weighs financial need with qualities of social contribution, intellectual potential, and commitment to the School. Students who are currently enrolled in CMS in grades 8 through 11 are the only ones eligible to apply.  Priority is given to those applicants in the upper grades (11th & 12th) and to those who have been at CMS over a period of years.

Any family interested in financial aid should contact the Headmaster’s Office for the application requirements and appropriate forms. Deadline to submit forms is on January 31st and aid is awarded mid March of each year.  Tuition assistance awards are for one year only and the application process must be completed each year.

Scholarship

The scholarship committee members revise carefully the academic performance of all scholarship applicants and their financial statements. Also, the scholarship guidelines are consulted in order to make a fair decision and to assure that they are awarded based on a combination of factors: financial need, academic performance, and participation in school activities.

Any family interested in obtaining a scholarship for their child should contact the Headmaster’s Office for the application requirements and appropriate forms. Deadline to submit forms is on January 31st and aid is awarded mid March of each year.

Comité de Becas

Ayuda Financiera

La ayuda financiera otorgada en el Colegio Carol Morgan es basada únicamente en la necesidad económica de los estudiantes y es administrada por el Comité de Becas de la Junta de Directores. El Comité sopesa la necesidad económica de los estudiantes con las cualidades de la contribución social, potencial intelectual, y compromiso con el colegio. Estudiantes actualmente inscritos en CMS en los cursos desde 8vo hasta 11vo son los únicos elegibles para solicitar. La prioridad se le otorga a los estudiantes que van para los cursos altos (11vo y 12vo) y a aquellos que han estado en CMS por un período de varios años.

Cualquier familia interesada en ayuda financiera debe comunicarse con la Oficina del Headmaster para obtener los requisitos de solicitud y formularios requeridos. La fecha límite para someter las solicitudes es el 31 de enero y la ayuda se otorga a mediados del mes de marzo de cada año. Las ayudas para el pago de matrícula son para un año solamente y el proceso de solicitud deberá completarse cada año.

Becas

El Comité de Becas evalúa cuidadosamente el desempeño académico de todos los solicitantes de becas y sus estados financieros. En adición, los parámetros de becas son consultados con el fin de tomar una decisión objetiva y para asegurar que las becas son otorgadas basadas en una combinación de factores: necesidad económica, desempeño académico, y la participación en las actividades escolares.

Cualquier familia interesada en obtener una beca para su hijo/a deberá comunicarse con la Oficina del Headmaster para obtener los requisitos de solicitud y formularios requeridos. La fecha límite para someter las solicitudes es el 31 de enero y la ayuda se otorga a mediados del mes de marzo de cada año.